Surfers paradise

Hade en väldigt rolig helg i Surfers paradise! Efter jag slutat skolan vid 14 i fredags så stod dom andra redo med två fina hyrbilar. Efter två timmars körning på vänster sida, mitt ute i ingenstans kom vi fram till en liten stad med sjukt höga hus! Vi checkade in på vårt hostel och sen gick vi ut. Vi åt mat, spelade bowling, körde radiobilar och sen gick vi ner till stranden en sväng.

I lördags gick vi ut och åt frukostbuffe och sen gick vi ner till standen och solade och badade. De är så sjukt höga vågor så egentligen är "bada" inte rätt ord. För de mesta så aktar man sig för att bli överspolad av vågorna. Fast när vi simmade ut en ganska lång bit så man kom förbi dom stora vågorna så fick man va i fred så man kunde ligga och flyta lite, de va sjukt nice! Sen gick vi hem och badade i poolen lite och sen gjorde vi oss fin aoch gick ut för att äta. Vi gick på en italiensk restaurang som inte va den bästa.. Dom hade ett jättekostigt system.. Hade dom tänkt igenom det lite bättre så hade det nog varit jättebra, men nu va det inte de.. När man kom in fick man ett kort, sen gick man och ställde sig i en kö beroende på vilken sorts mat man ville ha, pasta eller pizza, man beställde maten och sen fick man stå och titta på och vänta medans dom gjorde den. Från grunden, eftersom dom bara gjorde en maträtt åt gången. Sen chipade man kortet och dom la in vad man hade beställt. När man äntligen fick maten så kunde man gå och sätta sig men då hade ju endel av dom andra nästan ätit upp och nån hade inte ens fått sin mat än.. På vägen ut sen så betalade man det som fanns på kortet, maten och om man köpt något att dricka. Själva kortgrejen va ju smart, men inte så kul när man fick stå och vänta så länge och sen inte sitta ner och äta maten tillsammas, samtidigt.

På söndagen checkade vi ut vid 10 och sen gick vi ner på stranden en stund. Efter det gick vi och shoppade lite och sen satte vi oss i bilarna och körde till IKEA! :D Där åt vi köttbullar och mos och gick en snabb runda och handlade lite och sen körde vi hem. En väldigt lyckat roadtrip tycker jag! Nu är de bara att börja planera nästa resa :) Om två veckor har vi en veckas lov så vi får se om vi åker någonstans då!

Här kommer en massa bilder från helgen.

Linus, Karin, Ida, på restaurang.

På bowlingen. Linus, Karin, Annelie fast med nya namn... Han i disken kunde inte läsa Linus handstil.

Jag, Ida, Karin.

Radiobilar :)

Hela gänget, på frukostbuffe.

Sjukt höga hus.

Dennis, som hade tänkt sig 5 timmars surfning men de blev bara 5 minuter :) De va nog lite för svårt..

Alla finklädda för middag ute :)

The beach :)

Stranden va lite udda. Först en bit strand där man låg och sola, sen ett litet stup för att ta sig ner till vattnet..

IKEA! Alla namn på produkterna står på svenska även här :)

Vi körde över en galet stor bro på vägen!